Alles over jouw zichtbaarheid op LinkedIn!

Wat is LinkedIn SSI-score?

LinkedIn SSI-score staat voor LinkedIn Social Selling Index-score. Deze score kun je gebruiken om succesvoller te worden met social selling.

 

Wat is jouw SSI-score?

Bekijk eerst HIER jouw SSI-score.

 


Hoe moet je jouw SSI-score interpreteren?

De SSI-score is opgedeeld in 4 onderdelen te weten:

  1. Jouw professionele merk creëren
  2. De juiste personen vinden
  3. Informatie uitwisselen
  4. Relaties opbouwen

 

Score 0 tot 25

Voor ieder onderdeel van de SSI heb je een score tussen de 0 en 25. Uiteraard geldt hier hoe hoger de score des te beter. Uit de SSI-score kan je dus opmaken dat je (zoals ik) goed scoort op het onderdeel ‘Relaties opbouwen’ maar minder op het onderdeel ‘Informatie uitwisselen’. Er moet dus meer focus worden gelegd op het onderdeel Informatie uitwisselen. Alle onderdelen helpen jou te focussen, waardoor je sneller resultaat haalt.

 

Hoe scoor jij ten opzichte van jouw (con)collega’s en andere professionals

Daarnaast geeft de SSI-score aan hoe jij scoort ten opzichte van jouw andere collega’s in de branche, een perfecte benchmark dus!

 

 

Hoe verbeter je jouw SSI-score?

  1. Vind de juiste mensen
  2. Bouw aan meer waardevolle relaties
  3. Creëer een strategisch LinkedIn profiel
  4. Gebruik LinkedIn Sales Navigator
  5. Deel kennis via LinkedIn Posts

                      

Hoe nu verder?

Als je iedere dag zo’n 20 minuten besteed aan LinkedIn (like een post, schrijf een post, voeg nieuwe connecties toe enz.) dan zal langzaam jouw SSI-score gaan toenemen en dus ook jouw resultaat.


Marc Steentjes

LinkedIn trainer
Directeur 365 Business Support

085 - 800 00 77 
06 - 415 22 117
info@365business-support.nl

>20.000 volgers op LinkedIn


­LinkedIn-regels… Wat mag wel en wat mag niet op LinkedIn?De aanleiding voor het schrijven van deze blog is de verwijdering/ blokkade van het LinkedIn account van Maurice de Hond.Sinds 11 augustus 2020 heeft LinkedIn een nieuwe gebruikersovereenkomst. Hierin zijn een tal van nieuwe voorwaarden opgenomen, waaraan je jezelf dient te houden, om niet, zoals Maurice, je


Op welke tijden kan ik het beste mijn LinkedIn-bericht posten? Dit is één veel gestelde vragen van opdrachtgevers die ik help om de juiste LinkedIn-strategie te bepalen en te implementeren. Het is namelijk zeer frusterend als jouw bericht of blog (waar je veel tijd en zorg aan besteedt) niet of nauwelijks aandacht krijgt op LinkedIn. Het


Start een blog en promoot deze via LinkedIn. Plaats onderin de blog een call to action Biedt in een post iets waardevols aan (bijvoorbeeld een e-book) in ruil voor hun e-mailadres Organiseer een challenge en promoot deze op LinkedIn Geef iets gratis weg (bijvoorbeeld een eerste sessie) Plaats opmerkingen bij comments met daarin bijvoorbeeld de link

Log In is required for submitting new question.